loading...
شرکت بازرگانی بارمان
شرکت بازرگانی بارمان بازدید : 71 شنبه 29 شهریور 1399 نظرات (0)

 

دستگاه جک دو ستون (TWO POST LIFT)

بالابر دو پایه از سطح زمین برای بالا بردن ماشین ها و کامیون ها برای دسترسی آسان به مجموعه های چرخ و قسمت زیرین خودرو طراحی شده است. بالابر دو پایه از سطح زمین به طور معمول بر روی یک سطح بتونی موجود نصب می شود. یکی از پرکاربردترین جکهای بالابر خودرو ،جک دو ستون می باشد جک دو ستون از لحاظ قیمت نسبت به سایر جکهای بالابر مناسب تر بوده و همچنین فضای بیشتری برای اپراتور یا تعمیرکار جهت عملیات تعمیرات،تعویض روغن،مکانیکی،جلوبندی سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت مهم جک دو ستون این است که به راحتی نصب می گردد و همانطوری که اشاره شد قیمت جک دو ستون مناسب بوده و پر فروش ترین رتبه را در جایگاه  میزان فروش جکهای بالابر خودرو دارد.متداول ترین انواع بالابرهای اتومبیل در دو دسته اصلی قرار می گیرند. آنها بالابر در زمین و بالابر بر روی سطح زمین (نصب سطح) هستند. هنگامی که مکانیزم بالابر در زیر زمین قرار دارد ، بالابر یک بالابر در زمین است. بالابرهای داخل زمین نوع بالابر غالب مورد استفاده تا دهه 1980 بود.

کدام یک از جک دو ستون برای کارگاه شما مناسب است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بالابر دوستون انتخاب مناسبی برای تجارت خودروی شماست ، انواع وسایل نقلیه ای را که مرتباً روی آنها کار می کنید یا قصد کار روی آنها را دارید ، در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که ظرفیت بالابر مناسب را انتخاب کرده اید. اگر شک دارید و فضای کافی ندارید ، ارزش دارد که به مدل های بزرگتر نگاه کنید زیرا آنها امکان کار با طیف وسیعی از وسایل نقلیه را فراهم می کنند (این امر خصوصاً برای سرویس و تعمیرات گاراژهایی که به یک یا دو بالابر بستگی دارند بسیار مهم است). همچنین باید بین پیچ مکانیکی یا بالابر وسیله نقلیه هیدرولیکی تصمیم بگیرید. در اینجا هیچ انتخاب درست یا غلطی وجود ندارد ، هر دو نسخه به هر کارگاهی اضافه شده و شایستگی های خاص خود را دارند. برای کمک به شما در تصمیم گیری ، ما برخی از تفاوتهای اصلی دو دامنه و همچنین نکات دیگری را که باید در نظر بگیریم شرح داده ایم:

هیدرولیک اتومبیل بالابر دو ستون

بالابرهای هیدرولیکی هنگام پایین آوردن ، از قدرت بسیار کمی استفاده می کنند و باعث می شود که آنها به طور متوسط از مدل پیچ مکانیکی کار کنند.

عدم پوشیدن قطعات مانند برداشتن مهره و پیچ به این معنی است که بالابرهای هیدرولیکی تمایل بیشتری دارند.

بالابرهای هیدرولیکی معمولاً در طول عمر خود به نگهداری کمتری نیاز دارند.

بسته به مدل ، حداکثر ارتفاع نصب شده می تواند بیشتر باشد ، به این معنی که سقف های کارگاهی بالاتر نیز مورد نیاز است. 

بالابردو ستونه خودرو پیچ مکانیکی

خرید بالابرهای مکانیکی پیچ مکانیکی معمولاً ارزان تر از مدل های هیدرولیکی هستند.

نصب آنها سریعتر از بالابرهای هیدرولیکی است.

با حداکثر ارتفاع آسانسور 2.6 متر، محدوده پیچ مکانیکی ما می تواند گزینه خوبی برای گاراژهای قوس راه آهن و کارگاه هایی با ارتفاع پایین تر باشد.

آسانسورهای وسایل نقلیه مکانیکی با پیچ به بالا و پایین می روند و می توانند در هر موقعیتی قفل شوند و کار در یک منطقه خاص از وسیله نقلیه را آسان تر کند. از طرف دیگر ، آسانسورهای هیدرولیکی موقعیت های قفل دارند که می توانند به دلیل فاصله بین شیارهای قفل شده ، 4-5 اینچ از یکدیگر فاصله داشته باشند.

پهنای جک بالابر دو ستونه

عرض کلی (WIDE CONFIG): 145 "/ 3،683 میلی متر. عرض خارج ستون ها (NARROW): 126-3 / 4" / 3،225 میلی متر. عرض خارج از ستون ها (WIDE): 139-3 / 5 "/ 3،555 میلی متر. ارتفاع کف کف: 1-1 / 4" / 32 میلی متر.

مزیت مهم جک دو ستون این است که به راحتی نصب می گردد و همانطوری که اشاره شد قیمت جک دو ستون مناسب بوده و پر فروش ترین رتبه را در جایگاه  میزان فروش جکهای بالابر خودرو دارد.

از جک دو ستون جهت مصارف تعویض روغنی،مکانیکی ،تعمیر گیر بکس،جلو بندی سازی و تعویض لنت ،تعویض سریع لاستیکها ،تعمیرات زیر خودرو،اگزوز سازی،تعویض کمک فنر ها،و غیره استفاده می شود.

یکی از مصارف عمده جک دو ستون برای تعویض روغنی ها می باشد زیرا با توجه به اینکه چال سرویس منسوخ و قدیمی شده و مشتری تمایلی به رفتن به داخل چال سرویس ندارد ،با داشتن جک دو ستون مشتری به راحتی به زیر خودروی خود رفته و توسط مکانیک،از ایرادات خودروی خود جهت تعمیر آگاه می گردد .همچنین با داشتن ساکشن روغن قیف دار عملیات تخلیه روغن موتور از پیچ کارتل خودرو به راحتی انجام می پذیرد .

داشتن دستگاه جک دو ستون باعث جذب مشتری می گردد.عملکرد جک دو ستون بدین صورت است که ابتدا متناسب با نوع خودرو ،بازوهای۴جهته زیر رکاب خودرو تنظیم و قفل می گرددو با فشار دادن کلید بالابر ،جک دو ستون ، خودرو را بالا برده و با توجه به استاندارد ایمنی جدید جک دو ستون که داخل هر ستون دندانه های فولادی قفل کن دارد خودرو توسط جک دو ستون بالا رفته و در ارتفاع دلخواه ثابت و از هردو طرف توسط قفل کن های ایمنی قفل می گردد.پس از اتمام کارسرویس و تعمیرات خودرو قفل کن ها آزاد شده و با فشار دادن شاسی مربوطه خودرو پایین می آید ضمنا بازوهای ۴جهته هنگامیکه خودرو روی جک دو ستون نیست به راحتی بازو بسته می گردد.

 

مزایای استفاده از دستگاه جک ۲ ستون:

۱-بالابردن ایمن خودرو به ارتفاع مورد نظر تعمیرکار

 

۲-فضای تردد فوق العاده زیر خودرو وجهت تعمیرات و بازدید

 

۳-قابل استفاده برای تعویض روغنی ها و عدم نیاز به چال سرویس

 

۴- انجام کلیه تعمیرات گیربکس و موتور و جلوبندی سازی و بازدید چهار چرخ و اگزوز سازی و …

 

۵-قابلیت نصب در مکانهایی که زیر آنها زیر زمین است.

 

۶- قابل استفاده در کارواش جهت مصارف زیر شویی

 

۷- مصرف کم و قابلیت کار با برق تک فاز و یا سه فاز

 

نکات ایمنی کار با جک های دوستون:

هنگام بالابردن خودرو و ثابت شدن محل دلخواه بالا رفتن از اینکه هر ۲ ستون روی قفل کن رفته باشد اطمینان حاصل کنید.

بازوهای نگهدارنده پس از تنظیم حتما قفل و ثابت شده باشد.

چهار بازوی دستگاه حتما در مرکز ثقل خودرو و در فواصل یکسان زیر شاسی خودرو بصورت کامل باشد.

هنگام آزاد کردن قفل ها ابتدا قفل ستون روبروی پاورپک آزاد و پس از عبور از کنار خودرو قفل ستون پاورپک دار آزاد و خودرو به سمت پایین آورده گردد .

روغن دستگاه از نوع روغن هیدرولیک بوده و همیشه از مقدار مناسب آن اطمینان حاصل کنید و هر ۲ سال یکبار روغن دستگاه تعویض گردد.

در صورت داشتن نوسانات برق منطقه ای از ترانس صنعتی در محل خروجی کنتور برق استفاده گردد.

هنگامیکه خودرو بالا رفته است از انجام اصول غیر استاندارد مانند آویزان شدن به دسته آچار و ... جدا خودداری نمایید.

 کارکرد جک ۲ ستونه

اول در حالتی که اهرم های بازویی دستگاه کاملا باز و بصورت ۱۸۰ درجه می باشند خودرو بین دو ستون رفته بطوری که ستون وسط خودرو مقابل ستونهای اصلی جک دو ستون قرار گیرد .سپس با توجه به نوع خودرو بازوهای دستگاه توسط تعمیرکار زیر شاسی خودرو در چهار طرف زیرین خودرو با دقت تمام بسته به نوع خودرو تنظیم می گردد و از اینکه زیر شاسی خودرو تنظیم شده مطمئن می شویم. سپس با استفاده از کلید بالابر حدود ۳۰ سانتی متر خودرو را بالا برده تا بازوها در محل اتصال شانه های جک دو ستون قفل شوند و دوباره توسط تعمیرکار قسمت زیرین خودرو بررسی و کنترل کامل می گردد تا اطمینان از محل صحیح قرار گرفتن بازوها حاصل شود و اگر محل نامناسب بود دوباره توسط اهرم یا کلید پایین آورنده خودرو پایین آورده شده و عملیات دوباره تکرار می گردد . پس از اطمینان از محل قرار گرفتن چهار بازوی دستگاه ، خودرو توسط کلید بالابر ،لیفت شده و بالا می رود و هنگام بالا رفتن خودرو می بینیم که در دندانه های فولادی دو طرف ستون ها به فواصل حدود ۳ سانتی متر قفل می گردد ، پس از تنظیم ارتفاع دلخواه اهرم پایین آورنده را فشار داده و خودرو روی اولین دندانه های فولادی دو طرف قفل شود،پس از اتمام عملیات کار زیر خودرو ،کلید بالابر را با زمان بسیار کم فشار داده تا خودرو از روی قفل کن ها بالا بیاید (حدود ۲ سانتی متر) سپس ابتدا قفل ستون مقابل پاورپک آزاد کرده و با عبور از کنار خودرو قفل کن ستون دارای پاورپک را آزاد کرده و توسط اهرم پایین آورنده خودرو به آرامی پایین آمده و هنگامیکه چرخهای خودرو روی زمین قرار گرفت ،بازوها را از زیر خودرو آزاد می کنیم . در مدلهای جک ۲ ستون قفل کن برقی تنظیم قفل ها و آزاد شدن قفلها و پایین آوردن بوسیله مگنت و توسط کلید انجام می گردد .

دستگاه جک دو ستون از بخش های زیر تشکیل شده است :

1-    پیستونها

2-    پمپ هیدرولیک

3-    شیرهای دستی یا برقی

4-    بازو ها

5-    منبع تغذیه

نصب جک دو ستون بسیار آسان است که از دیگر مزایای آن است و همانگونه که پیشتر اشاره شد قیمت جک دو ستون بسیار مناسب است و از این رو جایگاه پر فروش ترین نوع جکهای بالابر را به خود اختصاص داده است. یکی از پرکاربردترین جکهای بالابر خودرو ،جک دو ستون می باشد جک دو ستون از لحاظ قیمت نسبت به سایر جکهای بالابر مناسب تر بوده و همچنین فضای بیشتری برای اپراتور یا تعمیرکار جهت عملیات تعمیرات،تعویض روغن،مکانیکی،جلوبندی سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

 

برچسب ها بالابر دو پایه ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 723
  • بازدید کلی : 2,449